|
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Juliusza Słowackiego |
|
Dzisiaj jest sobota, 26 kwietnia 2025
Książka w dobie najrozmaitszych gier komputerowych, telefonów komórkowych i telewizji z szerokim wyborem kanałów schodzi często, niestety, na drugi plan albo, co gorsza, w ogóle jej czytanie nie jest brane pod uwagę jako sposób na spędzenie wolnego czasu. Wisława Szymborska uznała, że „czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”. Czytanie bowiem rozwija wyobraźnię, pobudza ją. Książka otwiera magiczne drzwi do innego świata, dzięki niej przenosimy się w inną rzeczywistość, przez chwilę żyjemy innym życiem – życiem postaci z książki. Czytanie poszerza zasób słów, jakimi się posługujemy, naprawdę wzbogaca nasz język. Nikogo nie trzeba przekonywać, jak ważne jest czytanie książek przez dzieci już od najmłodszych lat, jak ważną rolę w procesie czytania najmłodszym mają do odegrania rodzice, przedszkole czy później szkoła.
W związku z tym biblioteka szkolna Szkoły Podstawowej nr 2 wzięła udział w Ogólnopolskim Dniu Głośnego Czytania. 28 września do biblioteki zapraszani byli uczniowie klas pierwszych i drugich. Tutaj czekały na nich starsze koleżanki – uczennice klasy 7B: Monika Witowska, Patrycja Marczyk, Agnieszka Koszyk, Karolina Drożdż i Aleksandra Chochorowska, które zaprezentowały wybrane fragmenty z książki „Gang Słodziaków”. Wzorowo odczytane teksty wprowadziły słuchaczy w fabułę utworu, pokazały, jak pięknym, głośnym czytaniem można zachęcić do przeczytania wybranej książki. Ale najważniejszym punktem spotkania był konkurs – wybór Mistrza Głośnego Czytania w każdej z zaproszonych klas. Były nerwy, były emocje, ale ...wybór został dokonany.
Mistrzowie Głośnego Czytania to:
Klasa 1A - Mateusz Tokarz
Klasa 1B - Jan Karlak
Klasa 2A - Martyna Pituch, Bartosz Sołtys
Klasa 2B - Kacper Wajnert
Uczestnicy konkursu otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz drobne upominki. Zwycięzcom gratulujemy i zachęcamy wszystkich uczniów do systematycznego czytania, rodziców zaś prosimy o wspieranie swoich pociech podczas początkowych spotkań czytelniczych z książką.