Szkoła Podstawowa nr 2 im. Juliusza Słowackiego
w Starym Sączu
 
(Gimnazjum do 2017r.)

 

 


  • Czytamy po angielsku...
  • Miło spędzamy czas...
  • Uczymy się w ciekawy sposób...
  • Dbamy o zdrowie...
  • Czytamy książki...
  • Recytujemy po angielsku...
  • Świętujemy ważne dni...
  • Rodzice robią nam niespodzianki...
  • Zapraszamy ciekawych gości...
  • Świętujemy Europejski Dzień Języków...
  • Jesteśmy otwarci na inne kultury...
  • Z radością witamy wiosnę...
  • Dbamy o relacje...
  • Wygrywamy nagrody...
  • Tradycje są dla nas ważne...
  • Dbamy o przyrodę...
  • Rozwijamy zainteresowania...
  • Troszczymy się o naszych bliskich...
  • Podejmujemy wyzwania...
  • Troszczymy się o innych...
  • Świetnie się bawimy...
  • Okazji do świętowania jest dużo...
  • image slider
  • Zaskakujemy innych...
slider jquery by WOWSlider.com v9.0
 

 

 

Wiosenny konkurs literacki z języka angielskiego pod hasłem DAFFODILS - I WANDERED LONELY AS A CLOUD


 

 

ZAPROSZENIE DO UDZIAŁU W KONKURSIE DLA KLAS III-VIII

 

 

Wiosenny konkurs literacki z języka angielskiego pod hasłem

 

 

DAFFODILS - I WANDERED LONELY AS A CLOUD

 

 

Nasz konkurs literacki z języka angielskiego związany jest z wierszem „Żonkile” („Wędrowałem samotnie jak chmura”) Williama Wordswortha - angielskiego poety, przedstawiciela romantyzmu w literaturze brytyjskiej. Wiersz obrazuje spacer podmiotu lirycznego po wzgórzach. Wędruje on samotnie jak chmura unosząca się nad wysokimi dolinami i wzgórzami. A tam nad brzegiem jeziora pod drzewami nagle dostrzega on mnóstwo rosnących złotych żonkili. Trzepoczą one i tańczą na wietrze, wyglądają jak gwiazdy świecące i migocące na Drodze Mlecznej, rozciągając się w niekończącej się linii nad jeziorem.

 

Podmiot lityczny ma wrażenie, że wzdłuż brzegu zatoki rośnie dziesięć tysięcy tańczących żwawo żonkili, tańczących radośniej nawet niż fale. Odczuwa radość, bo jak tu nie cieszyć się w tak radosnym towarzystwie żonkili. Patrzy i patrzy, i z początku nie zdaje sobie sprawy, jaki wpływ ma to doświadczenie na jego późniejsze życie. Zachowuje jednak w pamięci widok kołyszących się na wietrze kwitnących żonkili. Później, gdy odczuwa pustkę lub jest w zamyślonym nastroju, często leżąc na swojej kanapie w samotności, to właśnie wspomnienie o kwitnących żonkilach nagle napełnia jego serce radością. Wydaje mu się, że tańczy ono razem z żonkilami…

 

Obejrzyj teraz interpretację tego wiersza w Internecie, wykorzystując dołączony do zaproszenia link. Ćwicz piękną wymowę i intonację, a potem przygotuj własną recytację wiersza Williama Wordswortha ‘Daffodils’. Możesz wykorzystać ciekawe tło lub rekwizyty. Liczy się Twoja kreatywność i pomysłowość!

Nagranie jak recytujesz wiersz ‘Daffodils’ prześlij do swojego nauczyciela języka angielskiego do 22 kwietnia 2021 roku na Teams. Powodzenia!

Wiersz Williama Wordswortha ‘Daffodils’ (‘I Wandered Lonely as a Cloud”) - słowa

 

 

 

Autor: Beata Damasiewicz, Agnieszka Obrzud
Odwiedzin :
 K O N T A K T     Admin. - Agnieszka Obrzud gimn@o2.pl                     ARCHIWUM WIADOMOŚCI 
Prawa autorskie do materiałów, zdjęć zamieszczonych na stronie zastrzeżone.