Szkoła Podstawowa nr 2 im. Juliusza Słowackiego
w Starym Sączu
 
(Gimnazjum do 2017r.)

 

 


  • Czytamy po angielsku...
  • Miło spędzamy czas...
  • Uczymy się w ciekawy sposób...
  • Dbamy o zdrowie...
  • Czytamy książki...
  • Recytujemy po angielsku...
  • Świętujemy ważne dni...
  • Rodzice robią nam niespodzianki...
  • Zapraszamy ciekawych gości...
  • Świętujemy Europejski Dzień Języków...
  • Jesteśmy otwarci na inne kultury...
  • Z radością witamy wiosnę...
  • Dbamy o relacje...
  • Wygrywamy nagrody...
  • Tradycje są dla nas ważne...
  • Dbamy o przyrodę...
  • Rozwijamy zainteresowania...
  • Troszczymy się o naszych bliskich...
  • Podejmujemy wyzwania...
  • Troszczymy się o innych...
  • Świetnie się bawimy...
  • Okazji do świętowania jest dużo...
  • image slider
  • Zaskakujemy innych...
slider jquery by WOWSlider.com v9.0
 

 

 


Realizacja projektu w Gimnazjum im. Juliusza Słowackiego
w Starym Sączu.
 
 

              Szkoła kształtuje ucznia przygotowującego się do twórczego życia we współczesnej cywilizacji, która bardziej niż jakakolwiek cywilizacja dawniejsza wymaga aktywnego udziału człowieka w jej utrzymaniu i rozwoju. Równocześnie, rozwój osobowości człowieka bardziej niż dawniej zależy od twórczego uczestnictwa w procesach przemian cywilizacyjnych. Współczesna szkoła musi ucznia wszechstronnie rozwijać, pomagać mu w optymalnym ujawnianiu i kształtowaniu jego uzdolnień, zainteresowań i postaw twórczych. Jednakże, troska o wykształcenie i wychowanie młodego pokolenia to nie tylko zadanie szkoły. Wszelkie zatem działania, które mają na celu rozpoznanie potrzeb edukacyjnych i udzielenie profesjonalnego wsparcia dla młodzieży są niezwykle cenne. Taką właśnie inicjatywę podjęła Fundacja Rozwoju Ziem Górskich, której prezesem jest pan Jacek Lelek. Opracowano tu projekt „W nowe jutro dziś idziemy”, który zyskał akceptację ekspertów i środki przeznaczone na jego realizację.

               W roku szkolnym 2009/2010 zadania projektowe są realizowane między innymi w Gimnazjum im.¤J.¤Słowackiego. Dzięki projektowi znacząco poszerzyła się szkolna oferta edukacyjna, która adresowana jest zarówno do uczniów szczególnie uzdolnionych jak i tych, którzy z różnych przyczyn nie potrafią sprostać wymaganiom. Szkoła, to nie tylko miejsce zdobywania wiedzy i umiejętności, ale i placówka wychowawcza. W projekcie uwzględniono więc wiele różnego typu działań profilaktycznych, prewencyjnych, socjoterapeutycznych.

            We wrześniu 2009 r. rozpoczęto realizację projektu od dokonania naboru na poszczególne zajęcia, które prowadzone są przez kadrę pedagogiczną gimnazjum.

Ogółem w różnego typu działaniach uczestniczy 180 uczniów, czyli ¾ gimnazjalnej społeczności.

            Na zajęcia wyrównawcze z języka polskiego, języka angielskiego i matematyki przeznaczono 720 godzin w ciągu roku. Jest to ważna pomoc dla uczniów mających trudności w nauce. Ta dodatkowa praca to możliwość nadrobienia braków programowych, a także rozwijania różnych umiejętności.

Po zdiagnozowaniu poziomu przygotowania do funkcjonowania w gimnazjum zorganizowano zajęcia wyrównawcze dla uczniów klas pierwszych, natomiast trzecioklasistom zapewniono przede wszystkim pomoc w przygotowaniu się do egzaminu gimnazjalnego. Na zajęciach z j. polskiego pracują oni z tekstami ilustrującymi rozmaite zjawiska literackie, kulturowe i językowe bądź służącymi do ćwiczenia określonych kompetencji. Rozwiązują przykładowe testy sprawdzające stopień operatywności wiedzy i przydatności nabytych umiejętności. Z języka angielskiego powtarzają słownictwo, utrwalają struktury gramatyczne, rozwiązują testy, krzyżówki. Ćwiczą także sprawności matematyczne, wykonując zadania przypisane do określonych standardów wymagań egzaminacyjnych.

            Mając na uwadze konieczność systematycznego podnoszenia poziomu nauczania i stworzenia jak najlepszych warunków do rozwoju intelektualnego uczniom szczególnie uzdolnionym, przeznaczono na zajęcia pozalekcyjne łącznie 300 godzin.

Znajomość języków obcych to niezbędna umiejętność w dzisiejszej rzeczywistości. Uczniowie naszej szkoły doskonalą zatem kompetencję komunikacyjną i lingwistyczną języka angielskiego, poznają kulturę, zwyczaje i tradycje krajów anglojęzycznych. Rozwijają też swoje uzdolnienia matematyczne, konfrontują swój poziom wiedzy z tej dziedziny z uczniami innych szkół uczestnicząc w konkursie – Międzyszkolna Liga Matematyczna. Młodzież uzdolniona humanistycznie bierze udział w zajęciach Filmowo-Teatralnego Klubu Dyskusyjnego. Poznaje tu arcydzieła filmu polskiego, adaptacje filmowe, filmy oskarowe, wybitnych reżyserów, aktorów. Poza tym dyskutuje, ocenia, pisze recenzje. Na zajęciach informatycznych uczniowie realizują zagadnienia dotyczące grafiki komputerowej, programowania, bazy danych, tworzenia stron www, wykonują projekty i ćwiczą różnego typu umiejętności.

            Dobra szkoła zapewnia szansę rozwoju wszystkim uczniom. Dlatego też fachową opieką objęci zostali uczniowie o specyficznych potrzebach edukacyjnych, wychowawczych czy opiekuńczych. Na cały blok zajęć integracyjno-profilaktycznych przeznaczono 356 godzin, a na zajęcia socjoterapeutyczne – 160 godzin. Hasła przewodnie tych działań to między innymi: „Razem lepiej. Pomagamy sobie i innym”. Zadania z tego kręgu to: wspieranie uczniów w budowaniu pozytywnych postaw, wzmacnianie czynników chroniących, ograniczanie czynników ryzyka. Opierając się na nowoczesnych programach profilaktycznych, do zajęć włączono wolontariuszy, którzy swoimi pozytywnymi postawami dają przykład i modelują zachowanie swoich rówieśników. Podejmowana tematyka dotyczy: integracji, komunikacji społecznej, sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami i sytuacjami, wartości w życiu człowieka, uzależnień, agresji, przemocy. Inny cykl zajęć pod hasłem „Stop agresji” ma na celu różnego typu działania zmierzające do uświadomienia uczniom konieczności pracy nad sobą, nad wyeliminowaniem z relacji międzyludzkich przemocy, agresji tak fizycznej jak i psychicznej. Ponadto, zgodnie z hasłem „Bądź aktywny, trzymaj formę” propaguje się wśród młodzieży potrzebę aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia. Uczestnicy zajęć poznają zasady prawidłowego odżywiania, negatywne skutki uzależnień, uczą się dbać o ciało i własną kondycję.

W projekcie przeznaczono też 80 godzin na działalność klubu Turystyczno-Krajoznawczego. Poznawanie piękna naszego regionu, wypoczynek i rekreacja to dobry sposób na zagospodarowanie wolnego czasu młodzieży. Członkowie Klubu uczestniczyli w bogatej programowo wycieczce na Przehybę, odwiedzali cmentarze w okolicy Starego Sącza, spotkali się też przy ognisku w Moszczenicy, gdzie kulturalną rozrywkę połączono z pieczeniem kiełbasy.

            Jak wynika z powyższych informacji, wiele się w naszej szkole dzieje. Realizacja tak bogatych w treści programów na pewno przyniesie wymierne efekty. Już po tym krótki okresie działalności widoczne jest ożywienie aktywności uczniów, a także dostrzec można chęć rozwijania zainteresowań i wypracowywanie nawyku systematyczności, obowiązkowości.

            Dyrekcja, nauczyciele i uczniowie Gimnazjum im. J. Słowackiego w Starym Sączu pragną tą drogą wyrazić wdzięczność Fundacji Rozwoju Ziem Górskich i burmistrzowi Marianowi Cyconiowi za otrzymanie szansy na poprawienie jakości pracy szkoły. Zapewniamy, że dobrze ją wykorzystujemy.

  

Zofia Rams

 

 

Zajęcia prowadzone w naszym gimnazjum w ramach projektu:

1. Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego - prowadzą p. E. Mrówka, p. Z. Rams

2. Zajęcia wyrównawcze z matematyki - prowadzi p. A. Kurowska, p. N. Lelek

3. Zajęcia wyrównacze z języka angielskiego - prowadzi p. D. Furtak

4. Zajęcia integracyjno - profilaktyczne - prowadzą p. A. Wójcik, p. B. Tworek, p. M. Koszyk,
p. B. Ćwik

5. Zajęcia  pozalekcyjne z matematyki - prowadzi p. A. Kurowska, p. M. Wąchała

6. Zajęcia pozalekcyjne z języka angielskiego - prowadzi p. D. Furtak

7. Zajęcia  pozalekcyjne z informatyki - prowadzą p. T. Tokarczyk, p. Z. Ćwik

8. Doradztwo zawodowe - prowadzi p. B. Bielak

9. Filmowo - teatralny klub dyskusyjny - p. E. Mrówka

10. Klub turystyczno - krajoznawczy - p. M. Wąchała, p. D. Miłek  

 

Odwiedzin :
 K O N T A K T     Admin. - Agnieszka Obrzud gimn@o2.pl                     ARCHIWUM WIADOMOŚCI 
Prawa autorskie do materiałów, zdjęć zamieszczonych na stronie zastrzeżone.