Szkoła Podstawowa nr 2 im. Juliusza Słowackiego
w Starym Sączu
 
(Gimnazjum do 2017r.)

 

 


  • Czytamy po angielsku...
  • Miło spędzamy czas...
  • Uczymy się w ciekawy sposób...
  • Dbamy o zdrowie...
  • Czytamy książki...
  • Recytujemy po angielsku...
  • Świętujemy ważne dni...
  • Rodzice robią nam niespodzianki...
  • Zapraszamy ciekawych gości...
  • Świętujemy Europejski Dzień Języków...
  • Jesteśmy otwarci na inne kultury...
  • Z radością witamy wiosnę...
  • Dbamy o relacje...
  • Wygrywamy nagrody...
  • Tradycje są dla nas ważne...
  • Dbamy o przyrodę...
  • Rozwijamy zainteresowania...
  • Troszczymy się o naszych bliskich...
  • Podejmujemy wyzwania...
  • Troszczymy się o innych...
  • Świetnie się bawimy...
  • Okazji do świętowania jest dużo...
  • image slider
  • Zaskakujemy innych...
slider jquery by WOWSlider.com v9.0
 

 

 

 

Przedmiotowe Zasady Oceniania z przedmiotu Edukacja dla Bezpieczeństwa
Podręcznik: Żyję i działam bezpiecznie. Wydawnictwo Nowa Era

 

1. Sposoby bieżącego oceniania osiągnięć edukacyjnych uczniów są zgodne z:

- Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. 2017 poz. 1651),

·         -Statutem Szkoły

2.  Ocenianie ma na celu:

·        poinformowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i postępach w nauce

·        pomoc uczniowi w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju

·        motywowanie ucznia do dalszej pracy

·        dostarczanie nauczycielowi, rodzicom informacji o postępach, trudnościach, uzdolnieniach ucznia

·        doskonalenie organizacji i metod pracy dydaktyczno –wychowawczej nauczyciela

 

3. Nauczyciel na pierwszej godzinie lekcyjnej zapoznaje uczniów ze sposobami bieżącego oceniania osiągnięć edukacyjnych i wymaganiami edukacyjnymi na poszczególne oceny oraz z warunkami i trybem uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej.

4. Na lekcji edukacji dla bezpieczeństwa są oceniane:

Wiedza

Znajomość pojęć, zasad i zagadnień związanych z edukacją dla bezpieczeństwa. Uczeń przedstawia poznane wiadomości według własnego schematu rozumowania, potrafi je systematyzować. Zagadnienia wszystkie są przewidziane w programie nauczania zgodnie z podstawą programową.

Umiejętności

Stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych- umiejętność praktycznego zastosowania zdobytych wiadomości według najczęściej występujących algorytmów zachowań. Stosowanie również wiadomości w sytuacjach nietypowych i problemowych / swobodne zastosowanie posiadanych umiejętności w rozwiązywaniu skomplikowanych trudności.

 

5. Osiągnięcia edukacyjne ucznia sprawdzane są w następujących formach:

·        sprawdzian (praca klasowa) - (30 – 45 minut ) obejmuje materiał ze zrealizowanego działu, zapowiedziany i wpisany do dziennika z tygodniowym wyprzedzeniem. Przed każdym sprawdzianem nauczyciel podaje jego zakres programowy. Każdy sprawdzian poprzedza lekcja, podczas której nauczyciel zwraca uwagę uczniów na najważniejsze zagadnienia z danego działu. Termin oddania sprawdzonych prac nie może być dłuższy niż 14 dni od napisania pracy.

·        kartkówka- przeprowadza się w formie pisemnej (do 15 minut) a jej celem jest sprawdzenie wiedzy dotyczącej maksymalnie trzech ostatnich lekcji lub trzech ostatnich tematów Nauczyciel nie ma obowiązku uprzedzania uczniów o terminie kartkówki.

·        odpowiedź ustna - ustna forma sprawdzenia wiedzy dotycząca maksymalnie trzech ostatnich lekcji lub trzech ostatnich tematów

·        praca domowa - pisemną pracę domową uczeń wykonuje w zeszycie lub w formie zleconej przez nauczyciela. Przy wystawianiu oceny za pracę domową nauczyciel bierze pod uwagę samodzielność, poprawność i estetykę wykonania.

·         praca ucznia na lekcji polega na ustnym prezentowaniu opracowanego zadania, wykazaniu się wiadomościami i umiejętnościami,

·        ćwiczenia praktyczne ucznia realizowane w klasie - przedmiotem oceny jest umiejętność posługiwania się zdobytymi wiadomościami z pierwszej pomocy.

·        zadania dodatkowe –uczeń ma prawo otrzymać pozytywny stopień za wykonaną przez siebie dodatkową pracę mającą związek z procesem dydaktycznym

·        udział  z sukcesem w konkursach związanych z Edukacją dla Bezp.  - wykazanie się wiedzą  i umiejętnościami

·         

6. Dokumentowanie oceniania odbywa się poprzez: zapisy w dziennikach lekcyjnych, arkuszach ocen. Ocenianie ma charakter cyfrowy w skali 1 – 6. Oceny bieżące i klasyfikacyjne śródroczne i roczne w stopniach są następujące:

6 – stopień celujący

5 – stopień bardzo dobry

4 – stopień dobry

3 – stopień dostateczny

2 – stopień dopuszczający

1 – stopień niedostateczny

 

7. Ocena ucznia jest obiektywna, jawna, jasna i dokonywana systematycznie.

8. Uczeń ma prawo do bieżącej informacji dotyczącej jego postępów oraz wskazania kierunków poprawy.

9. Nauczyciel na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innej poradni specjalistycznej, dostosowuje wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom.

10. Uczniowie oraz rodzice są na bieżąco informowani o postępach w nauce. Ustne informacje na temat wyników w nauce rodzice mogą pozyskiwać na zebraniach, dniach otwartych organizowanych wg harmonogramu szkolnego. Mają też wtedy wgląd do prac pisemnych dziecka.

11. Uczeń mający trudności w nauce może zgłosić się do nauczyciela z prośbą o dodatkową pomoc. Jej forma ustalana jest na bieżąco, wspólnie z uczniem. Mogą to być:

-       dodatkowe konsultacje

-       pomoc koleżeńska

-       współpraca z rodzicami

-       skierowanie ucznia do poradni pedagogiczno- psychologicznej

12. Uczeń ma prawo poprawić ocenę w terminie ustalonym przez nauczyciela.

13. W przypadku nieobecności ucznia na sprawdzianie ma on obowiązek napisania go w terminie ustalonym wspólnie z nauczycielem, nie później jak dwa tygodnie.

14. Prace klasowe, sprawdziany, kartkówki są przechowywane w szkole do końca danego roku szkolnego.

16. Wystawienie oceny śródrocznej i rocznej dokonuje się na podstawie ocen bieżących i nie jest ona średnią arytmetyczną uzyskanych przez ucznia ocen. Ocena śródroczna i roczna uwzględnia systematyczną pracę i postępy ucznia w nauce

17. Uczeń może otrzymać wyższą od przewidywanej roczną ocenę klasyfikacyjną, jeżeli: zgłosi nauczycielowi chęć poprawy tej oceny w okresie nie dłuższym niż tydzień od otrzymania informacji o przewidywanej rocznej ocenie klasyfikacyjnej, zaliczy sprawdzian wiadomości i umiejętności w terminie ustalonym przez nauczyciela. Sprawdzian zawiera treści określone w podstawie programowej danego etapu edukacyjnego z uwzględnieniem poziomu wymagań na daną ocenę. Uczeń pisze sprawdzian tylko jeden raz na ocenę o stopień wyższą od przewidywanej.

 

Aneks:

W związku z wystąpieniem sytuacji nadzwyczajnych i kryzysowych, w których będzie konieczność realizacji zdalnego nauczania Szkoła Podstawowa nr 2 im. Juliusza Słowackiego w Starym Sączu dopuszcza możliwość oceniania w systemie Microsoft Teams, który został opracowany na potrzeby całej społeczności szkolnej. Zmianie nie ulegają kryteria oceniania.

 

 

Opracowanie: Agnieszka Obrzud

Odwiedzin :
 K O N T A K T     Admin. - Agnieszka Obrzud gimn@o2.pl                     ARCHIWUM WIADOMOŚCI 
Prawa autorskie do materiałów, zdjęć zamieszczonych na stronie zastrzeżone.