Szkoła Podstawowa nr 2 im. Juliusza Słowackiego
w Starym Sączu
 
(Gimnazjum do 2017r.)

 

 


  • Czytamy po angielsku...
  • Miło spędzamy czas...
  • Uczymy się w ciekawy sposób...
  • Dbamy o zdrowie...
  • Czytamy książki...
  • Recytujemy po angielsku...
  • Świętujemy ważne dni...
  • Rodzice robią nam niespodzianki...
  • Zapraszamy ciekawych gości...
  • Świętujemy Europejski Dzień Języków...
  • Jesteśmy otwarci na inne kultury...
  • Z radością witamy wiosnę...
  • Dbamy o relacje...
  • Wygrywamy nagrody...
  • Tradycje są dla nas ważne...
  • Dbamy o przyrodę...
  • Rozwijamy zainteresowania...
  • Troszczymy się o naszych bliskich...
  • Podejmujemy wyzwania...
  • Troszczymy się o innych...
  • Świetnie się bawimy...
  • Okazji do świętowania jest dużo...
  • image slider
  • Zaskakujemy innych...
slider jquery by WOWSlider.com v9.0
 

 

 

Przedmiotowe Zasady Oceniania z przedmiotu Język Angielski

w Szkole Podstawowej nr 2 im. Juliusza Słowackiego w Starym Sączu

Aneks do PZO (obowiązuje od 25.03.2020)

PZO został opracowany przez zespół nauczycieli uczących języka angielskiego w szkole podstawowej.

1. Przedmiotowy System Oceniania jest spójny ze Statutem i Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania.

2. Postępy nauczania i osiągnięcia uczniów oceniane są na podstawie:

- prac klasowych: testów na zakończenie rozdziału, testów semestralnych i testu końcowego;

- kartkówek – zapowiedzianych i niezapowiedzianych krótkich testów, sprawdzających stopień opanowania materiału z 1-3 ostatnich lekcji;

- prac domowych;

- prac pisemnych;

- odpowiedzi ustnych;

- prac projektowych;

- bieżącej obserwacji aktywności na zajęciach;

- samooceny uczniów, umiejętność samodzielnego uczenia się i pilność.

 

3. Uczeń oceniany jest na dwa sposoby:

a) na bieżąco:

- by pomóc mu rozpoznać i zrozumieć swoje mocne i słabe punkty oraz dać mu wskazówki, nad czym powinien więcej pracować (ustalanie obszarów pracy wyrównawczej i pomocy);

- by przekazać rodzicom / opiekunom informacje o jego postępach, mocnych i słabych stronach, a także wskazać, w jaki sposób powinien pracować, aby osiągnąć poprawę;

- by dać nauczycielowi informację zwrotną na temat efektywności jego nauczania, właściwości doboru materiałów, oraz by pomóc w adaptowaniu planu nauczania, jeśli zachodzi taka potrzeba;

b) okresowo:

- by przekazać uczniowi, rodzicom / opiekunom i nauczycielom obraz postępów, aktywności i osiągnięć w języku angielskim pod koniec pewnej części programu nauki - koniec okresu / roku szkolnego

- by dostarczyć informacji nauczycielowi odpowiedzialnemu za następny etap nauki.

 

 

4. Kontroli postępów nauczania dokonuje się:

a) przy pomocy obiektywnych sprawdzianów lub testów;

b) poprzez obserwację innych rodzajów aktywności ucznia, według załączonych kryteriów.

 

Uczeń ma prawo wykonywać zadania dedykowane do podręcznika na platformie MacmillanEducationEverywhere oraz zadania interaktywne przekazywane uczniom na platformie Microsoft Teams.

 

5. Uczeń ma prawo poprawić lub zaliczyć pracę klasową w terminie wyznaczonym przez nauczyciela (w ciągu 2 tygodni), nie później jednak niż na tydzień przed klasyfikacją. Dotyczy to również sprawdzianów, na których uczeń był nieobecny.

 

6. W ciągu okresu przewiduje się ok. 7 prac klasowych, zapowiadane uczniom min. tydzień przed planowanym terminem.

 

7. Kartkówki sprawdzające wiadomości z bieżącego działu nie muszą być zapowiadane. Jeżeli uczeń był nieobecny na kartkówce, odpowiedni materiał może zaliczyć w formie odpowiedzi ustnej.

 

8. Poprawione prace pisemne uczeń dostaje do wglądu nie później niż w terminie dwóch tygodni.

 

9. Ocenę za pracę w grupie i pilność przyznaje się na koniec okresu.

 

10. Uczeń ma prawo być nieprzygotowany do lekcji dwa razy w ciągu okresu, co zgłasza na początku lekcji a nauczyciel odnotowuje w dzienniku przed rozpoczęciem danej lekcji. Nie obejmuje to zwolnienia z pisania zapowiedzianej pracy klasowej.

 

11. Jeżeli uczeń opuścił więcej niż 50% lekcji, może być nieklasyfikowany z języka angielskiego.

 

12. Uczeń z opinią z poradni psychologiczno-pedagogicznej na temat specyficznych trudności w uczeniu się, pisze prace klasowe, kartkówki i prace domowe dostosowane do swoich potrzeb i możliwości.

 

13. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną uczy się według zmodyfikowanego programu nauczania. Oceniany jest zgodnie z wkładem pracy i wysiłkiem proporcjonalnym do swoich możliwości.

 

14. Ocenę celującą może otrzymać uczeń, który spełnia wszystkie warunki konieczne do uzyskania oceny bardzo dobrej, dodatkowo wykonuje interdyscyplinarne prace projektowe, bierze udział w konkursach przedmiotowych i odnosi w nich sukcesy.

 

15. Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który nie spełnia kryteriów dla oceny dopuszczającej, nie wykorzystuje pomocy w postaci zajęć wyrównawczych, pracuje poniżej swoich możliwości i nie wykazuje chęci nadrobienia zaległości.

 

16. Uczeń ma prawo wykonywać zadania na platformie e-learningowej np. Insta.ling. Za systematyczną pracę i poprawnie wykonywane zadania uczeń otrzymuje pozytywne oceny.

 

17. Przyjmuje się następującą skalę ocen:

91%-100% - ocena bardzo dobry

80%-90% - ocena dobry

51%-79% - oc ena dostateczny

41%-50% - ocena dopuszczający

0%-40% - ocena niedostateczny

 

Dla uczniów z obniżeniem wymagań (opinia PPP):

-0% - 30% - niedostateczny

-31% - 50% - dopuszczający

-51% - 74% - dostateczny

-75% - 90% - dobry

-91% - 100 – bardzo dobry

 

18. Podane w załączniku kryteria ocen stosuje się w połączeniu z treściami przewidzianymi w rozkładach materiału na dany okres / rok nauczania w oparciu o wybrany i zatwierdzony program nauczania.

 

19. Uczeń ma możliwość ubiegania się o wyższą, niż proponowana ocenę roczną z języka angielskiego po ustaleniu warunków z nauczycielem uczącym.

 

 

PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASACH 1-3 SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 2 im. Juliusza Słowackiego w Starym Sączu

 

Przedmiotowe zasady oceniania zostały skonstruowane w oparciu o dokumenty:

1.      Szczegółowe warunki i sposób oceniania zawarte w Statucie Szkoły Podstawowej nr 2

2.      Nowa Podstawa Programowa kształcenia ogólnego języków obcych.

 

Trzyletni etap edukacji początkowej w nauce języka angielskiego traktuje się jako całość i osiągnięcia ucznia tego okresu należy interpretować w sposób następujący: uczeń powinien rozumieć..., wiedzieć..., umieć... Oceniając należy uwzględniać wysiłek ucznia i jego postępy w praktycznej nauce języka. Ocena powinna uwzględniać rozwój językowy i społeczny ucznia, wyraźnie wskazywać dziecku, co osiągnęło, co zrobiło dobrze, ile potrafi, a czego jeszcze nie umie i jak może pracować nad uzupełnieniem braków. Ocena ma też dawać informację o aktywności dziecka i jego zaangażowaniu w proces uczenia się.

 

W klasach I - III śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna z języka angielskiego jest oceną opisową i uwzględnia poziom osiągnięć edukacyjnych ucznia:

1.      Poziom wysoki

1.      Poziom średni

2.      Poziom zadowalający

3.      Poziom niski

 

SPOSOBY I FORMY OCENIANIA

Bieżącemu ocenianiu w formie punktowej podlegają:

1. Wypowiedzi ustne: odpowiedź ustna, recytacja wiersza, aktywne śpiewanie piosenek na zajęciach, mówienie rymowanek

2. Wypowiedzi pisemne: sprawdzian zapowiedziany z określonego materiału; praca pisemna lub test sprawdzający z działu programowego; praca domowa, karty pracy wykorzystywane na lekcji oraz do wykonania w domu.

3. Zapisy lekcyjne w zeszycie przedmiotowym.

4. Zadania dodatkowe - karty pracy uzupełniające poznawane treści, mini projekty językowe.

5. Poprawne reagowanie na polecenia nauczyciela w trakcie zajęć lekcyjnych.

Uczeń ma prawo wykonywać zadania dedykowane do podręcznika na platformie MacmillanEducationEverywhere oraz zadania interaktywne przekazywane uczniom na platformie Microsoft Teams.

Ocenie podlegają nabywane przez ucznia sprawności mówienie i rozumienia ze słuchu, w tym rozumienie prostych poleceń, mówienie oparte na znajomości słownictwa, znajomość wierszyków, piosenek i rymowanek, rozumienie ze słuchu z uwzględnieniem historyjek obrazkowych, umiejętności plastyczno-językowe, a także aktywne włączanie się we wspólne ćwiczenia językowe/śpiewanie piosenek i rymowanek na lekcjach.

 

W klasach 1-3 uczeń oceniany jest z czterech sprawności: mówienie, czytanie, rozumienie ze słuchu, pisanie (w przypadku klasy pierwszej na początku edukacji pisanie ograniczające się do rozpoznawania graficznego wyrazów, odwzorowywania). Uczeń również otrzyma ocenę za znajomość słownictwa. W trakcie lekcji uczeń może otrzymywać plusy i minusy (klasa pierwsza i druga: pięć plusów – ocena bardzo dobra, pięć minusów – ocena pracuj więcej; klasa trzecia: sześć plusów – ocena bardzo dobra, sześć minusów – ocena pracuj więcej), np. za poprawne reagowanie w języku angielskim z wykorzystaniem języka czynnego, za poprawne wykonanie zadań na karcie pracy, za wykonanie przydzielonego zadania w trakcie pracy w grupie lub w parach.

 

Kryteria oceny testów:

Prace pisemne są punktowane i przeliczane w następujący sposób:

1) 100% - 6 (wspaniale)

2) 99-90% - 5 (bardzo dobrze)

3) 89-73% - 4 (dobrze)

4) 72-50% - 3 (przeciętnie)

5) 49-33% - 2 (słabo)

6) 32 -0% - 1 (musisz popracować)

Na koniec okresu i koniec roku szkolnego uczeń podlega ocenie opisowej.

 

SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA OCENIANIA

I Ocena wspaniale - 6:

- uczeń jest szczególnie aktywny na lekcji,

- aktywnie bierze udział w śpiewaniu piosenek,

- aktywnie bierze udział w grach i zabawach,

- bezbłędnie recytuje rymowanki, poznane na lekcjach rymowanki i piosenki

-rozumie ze szczegółami poznane na lekcjach historyjki

- prawidłowo reaguje na wszystkie polecenia używane w klasie, bezbłędnie  na nie reaguje

- potrafi wydać kolegom polecenia w języku angielskim

- zna w mowie i bezbłędnie wymawia wszystkie podane na lekcjach słówka

- poprawnie używa poznane słownictwo oraz zna dodatkowe słówka,

- poprawnie powtarza za nauczycielem zwroty oraz nazwy wprowadzonych przedmiotów,

- starannie wykonuje projekty, ćwiczenia oraz zadania dodatkowe tzw. z gwiazdką.

- wspaniale pisze testy.

 

II Ocena bardzo dobrze - 5:

 - uczeń jest bardzo aktywny na lekcji i otrzymuje 5 plusów za aktywność,

-zna w mowie poznane na lekcjach słówka, a wymawiając je popełnia tylko nieliczne błędy,

- aktywnie bierze udział w śpiewaniu piosenek,

- aktywnie bierze udział w grach i zabawach,

- recytuje rymowanki, śpiewa piosenki, nie popełnia przy tym istotnych błędów

- potrafi zrozumieć polecenia prowadzącego i poprawnie na nie zareagować

- używa poznane słownictwo,

- rozumie ogólny sens wszystkich poznawanych na lekcjach  historyjek, gdy są wspierane obrazkami, mimiką, przedmiotami

- powtarza za nauczycielem zwroty oraz nazwy wprowadzonych przedmiotów,  

- poprawnie i starannie wykonuje projekty i ćwiczenia popełniając nieliczne błędy

- bardzo dobrze pisze testy i sprawdziany.

 

III Ocena dobrze - 4:

- uczeń jest  aktywny na lekcji, otrzymuje 4 plusy.

- rozumie większość poleceń używanych w klasie, potrafi poprawnie na nie zareagować

- bierze udział w śpiewaniu piosenek,

- recytuje, śpiewa z pamięci większość wierszyków, rymowanek, piosenek popełniając przy tym nieliczne błędy,

- bierze udział w grach i zabawach,

- rozumie ogólny sens większości poznawanych na lekcjach historyjek, gdy są one wspierane obrazkami, mimiką, przedmiotami,

- recytuje rymowanki, w których popełnia nieznaczne błędy,

- potrafi zrozumieć polecenia prowadzącego,

- zna większość poznanego na lekcji słownictwa,

- używa poznane słownictwo, ale zdarzają mu się pojedyncze błędy,

- powtarza za nauczycielem zwroty oraz nazwy wprowadzonych przedmiotów,

- stara się jak najlepiej wykonać wszystkie prace plastyczne oraz zadania w podręczniku, zeszycie ćwiczeń, na kartach pracy, popełniając czasami błędy

- dobrze wykonuje projekty i ćwiczenia oraz pisze testy.

 

Ocena przeciętnie - 3:

- uczeń jest mało aktywny na lekcji,

- bierze udział w śpiewaniu piosenek, ale mało aktywnie,

- recytuje, śpiewa z pamięci wybrane, nieliczne wierszyki, piosenki, rymowanki lub jedynie ich fragmenty popełniając błędy

- bierze udział w grach i zabawach,

- ma kłopoty z recytacją rymowanki,

- ma kłopoty ze zrozumieniem nauczyciela, rozumie tylko niektóre polecenia używane w klasie

- zna ograniczony zasób słownictwa,

- rozumie sens niektórych historyjek poznawanych na lekcji, gdy są one wspierane obrazkami, gestami, przedmiotami,

- wiele słów i zwrotów powtarza i wymawia nieprawidłowo i ma ubogi zasób słownictwa,

- stara się reagować na polecenia, choć często ma z tym problemy

- stara się wykonywać wszystkie ćwiczenia, zadania, jednakże pomimo starań popełnia błędy,

- popełnia liczne błędy w projektach oraz ćwiczeniach i na teście.

 

Ocena pracuj więcej - 2:

- uczeń nie jest aktywny na lekcji,

- w minimalnym stopniu opanował podstawowe słownictwo,

- ma problem ze rozumieniem poleceń, nie stara się również ich wykonywać

- popełnia spore błędy powtarzając za nauczycielem nazwy wprowadzanych przedmiotów,

- trudności sprawia mu zrozumienie ogólnego sensu żadnych poznanych na lekcjach historyjek

- trudności sprawia mu powtarzanie poznanych na lekcjach wierszyków, rymowanek, piosenek, nawet przy pomocy nauczyciela

- słabo angażuje się w gry, zabawy, projekty,

- bardzo rzadko podejmuje próby wykonania ćwiczeń,

- bardzo słabo opanował/a podstawowe słowa i zwroty.

Skala cyfrowa ma przełożenie na poziomy osiągnięć edukacyjnych uczniów.

5 i 6 – poziom wysoki;

4 – poziom średni;

3 – poziom zadowalający;

1 i 2 – poziom niski.

 

 

opracowanie: Beata Damasiewicz, Agnieszka Obrzud

 

Odwiedzin :
 K O N T A K T     Admin. - Agnieszka Obrzud gimn@o2.pl                     ARCHIWUM WIADOMOŚCI 
Prawa autorskie do materiałów, zdjęć zamieszczonych na stronie zastrzeżone.